Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2019-04-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Educational potential of reflection conferences in anesthesia training |
|
言語 |
en |
その他(別言語等)のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
麻酔科初期研修医教育における振り返りカンファレンスの可能性 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
初期研修医 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
振り返り |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
メンターシステム |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
医学教育 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
初期研修医教育 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
junior residents |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
reflection |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mentor system |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
medical education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
resident education |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
Shiba, Juntaro
Satoh, Masaaki
Hara, Tetsuhito
Hiraoka, Nozomu
Takeuchi, Mamoru
|
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
芝, 順太郎 |
|
|
言語 |
ja |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
佐藤, 正章 |
|
|
言語 |
ja |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
原, 鉄人 |
|
|
言語 |
ja |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
平岡, 希生 |
|
|
言語 |
ja |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
竹内, 護 |
|
|
言語 |
ja |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Formative assessment is a procedure to evaluate the levels of achievement and provide feedback for trainees during an educational process. Self-reflection by trainees has been reported to be an effective means for formative assessment. However, the effects of the reflection in anesthesiology training are unknown. We analyzed anesthesia events in resident reflection conferences, and investigated an educational potential of the reflection conferences. The study subjects were junior residents during their anesthesia rotation. Cases for the reflection were chosen by the residents themselves. In the reflection conferences, events during anesthesia cases were identified and discussed. For individual events, core management problems and essential skills for future improvement were determined. Thirty-two events in fifty-one cases were presented by the residents. Sixty-five percent of the core management problems were circulatory and airway problems, while 70% of essential skills for future improvement were anesthesia planning. Reflection conferences may identify common problems for residents in anesthesia training. Anesthesia planning may be a potential target for education with formative assessment. |
書誌情報 |
自治医科大学紀要
en : Jichi Medical University Journal
巻 41,
p. 85-89,
発行日 2019-03
|
出版者 |
|
|
出版者 |
自治医科大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1881-252X |